måndag 2 november 2009

Hjälp, vad har jag gett mig in på???

Jag ska åka med syster till Ullared. Det ska bli kul att umgås med henne och dricka vin på kvällen, inget snack om saken. Men nu sitter jag här i soffan och får lite frossa. Anledningen är att de på tv visar någon slags dokumentär om Ullared och jag blir lätt vettskrämd (om det nu går) av alla de människor och typer som är där. Att vi ska åka dit precis innan jul vet jag inte om det är bra eller dåligt.... Jag hoppas på att alla andra redan har handlat då. Jag planerar i alla fall att köpa fina saker till lägenheten och en massa schampoo och balsam och sånt.

Appråpå lägenheten så har jag börjat packa. Allt för att undvika att jag blir superstressad och gråter längre fram (jag är på god väg redan nu). I mitt packande har jag som vanligt börjat med mina böcker. Än så länge har jag packat tre kassar som ska till myrorna och tio kassar som ska med i flytten. Bara två bokhyllor tömda och tre bokhyllor kvar! Puh!

2 kommentarer:

Ögonblink sa...

Det kommer bli tokroligt för er! Ladda plånboken med mycket pengar och klockan med mycket tid! För det krävs ett antal timmar på det där stället som din sambo förövrigt refererar till som "Djävulens näste". Kram på dä

Cliff Hanger sa...

Jag gissar att det kommer att vara sjukt mycket folk så där innan jul. Sorry. Men det blir kanske kul ändå, som Ögonblink är inne på.

Duktigt att du redan börjat packa. Jag brukar börja ca en vecka innan, men det är inget jag rekommenderar.