onsdag 4 november 2009

Svagare än gemene man?

Nu är jag sjuk.. Igen(?)
Fast jag vet inte om jag räknar feber och migrän i samma kategorier av sjuk, faktiskt. Jag håller mig borta så gott jag kan från sambon för att han inte ska bli sjuk men det är ju så sällan vi ses så jag njuter faktiskt av att vara på samma plats som han. Han ska ju åka till värmen på lördag, det ska inte jag... Alltså, väldigt synd om lunkentussen.
Fast han har ju utlovat fin eller fina presenter när han kommer hem. Just nu försöker jag pracka på honom solskydd 50 och lära honom bra fraser på spanska för att han inte ska komma hem helt sönder bränd. Jag vet inte riktigt hur det går.
I övrigt verkar jag ha valt en bra dag att vara hemma sjuk. Det snöar och Christer har en sex timmars sändning om sex på radion. Jag har ägnat den ganska korta tid jag har varit vaken åt att sticka och lyssna på radio. Vi har ju "inga" kanaler just nu. Det analoganätet har släckts ner och vi kände inte att det var värt att köpa ett abonnemang från Com Hem för en månads skull. Det är inte samma bolag som står för tv:n i nya hemmet. Att vi inte vill ha fler kanaler än 1,2 och 4 verkar vara väldigt ovanligt. Hittills har de skickat ungefär en miljon brev, skickat 1 sms samt ringt 2 gånger för att få oss att teckna avtal. Jag börjar befinna mig i gränslandet mellan hysteriskt road och extremt irriterad. Igår upptäckte jag dock att jag kunde ha två program jag ville se samtidigt trots det lilla utbudet av kanaler....
Men det är ändå väldigt bra med stickning och radio!

Inga kommentarer: