lördag 7 november 2009

Jag köper mitt eget godis!

Igår var vi alltså på Winnerbäck. Det var lite panik på förmiddagen eftersom en av bandmedlemmarna fått svininfluensan och de ställde in torsdagens konsert. Men de spelade i alla fall. Puh! Det är en glädje att se dem på scen för de verkar ha så roligt ihop. Winnerbäck kom av sig några vändor i texten men oftast gjorde det inget för publiken sjöng så högt i alla fall. Han var också ovanligt vältalig. Han tog upp att någon skrivit en krönika och pekat ut honom som extremt tjurig. Jag har verkligen inte upplevt honom som tjurig men jag kan tänka mig att "media" tycker det eftersom han inte går på galor eller ställer upp i konstiga skojprogram. Han berättade om hur han vägrade dansa runt julgranen med sin kisströja när han var nio. Detta ledde till att han inte fick någon godispåse. Nu hade han kommit fram till att han vid 34 års ålder inte tänkte börja dansa runt någon gran och han kan köpa sitt godis själv. Right on!
Jag kan ju faktiskt också köpa min egen godispåse (rent bildligt också så klart) och jag tänker inte börja kompromissa med mina värderingar nu. Om jag inte gjorde det förr när jag var en ganska rädd och försynt flicka så ska jag väl verkligen inte göra det nu. Jag tänker fortsätta att hävda att han inte är en könsneutralt tilltal eller stå upp för dem som inte har en egen röst. Prata om det som är obekvämt och vara den som vägrar skratta åt skämt som bara är osmakliga och inte är roliga. Jag tänker vara den obekväma och när det blir extra jobbigt ska jag gå hem och lyssna på mer Winnerbäck.
För jag, jag kan köpa mitt godis själv!

Inga kommentarer: