torsdag 26 november 2009

All out advent!

Jag likt Blivande prostinnan, håller på att förbereda för advent. Problemet är bara att det är lite svårt när vi lever i kartonger. Jag vill ju ha fram min stjärna och ljusstakar och massa massa ljus men det går inte eftersom allt ligger i kartonger. Sambon och jag handlade därför "ingredienser" till en storslagen adventsljusstake förra helgen. Det är nu fyra blockljus på en plåtbricka med massa mossa på. I och ovanpå mossan befinner sig också massa flugsvampar och kottar och på ljusen har jag satt fast små bilder på tomtar (en på varje ljus). Tanken var från början att ha siffror men de var så klart slut när vi väl hade tid att gå och handla men jag är nöjd med resultatet. Det är inte så kristet men kanske lite mer natur. Sen när vi väl har flyttat kommer jag verkligen att ta fram den tunga arsenalen! Bland annat min fina nya tomte jag köpte här för några veckor sen. Han står och väntar så tålmodigt i sin påse. Längtar!

Inga kommentarer: