torsdag 5 november 2009

Jag tänker inte lämna hemmet!

Jag tänker inte lämna hemmet när jag ska ut och shoppa julklappar i år. Det är i alla fall ambitionen. Jag gillar att vara ute i god tid men det är lite svårt nu eftersom jag vill beställa saker via nätet och jag vet ju inte riktigt vad jag har för adress om några veckor. Dessutom så är det ju möjligt att sakerna kommer för tidigt och vi inte bor där eller att de kommer försent och kommer hit, där vi ju faktiskt inte bor längre. Ojevoj. Det finns alltid något att bekymra sig kring, speciellt när man som jag ligger hemma och inte gör något alls eftersom febern fortfarande sitter i. (Fast den verkar vara på väg bort!)
Igår låg jag framför datorn och spanade på unicefs sida, rädda barnen och andra bra sidor där man kan beställa presenter som faktiskt betyder något samtidigt. Idag är jag kanske lite mindre god och tittar på ebay och liknande sidor. Det vore väldigt skönt om allt bara kom neddykande i brevlådan och jag slapp springa runt som en galenpanna dagarna innan jul. Ullared lockar ju i och för sig med sina låga priser men jag tror inte att jag vågar satsa allt på ett kort, tänk om jag inte hittar något.
Sambon undrar varför jag börjar fixa med det här redan nu men jag vet hur det är. Det säger bara puff så är det jul och innan dess ska vi flytta och jag har två eller tre skoluppgifter som ska in. Det är bara att börja i tid. Dessutom förutsätter min plan att inte röra mig utanför hemmet för att shoppa att jag är ute i god tid. Så därför ligger jag nu här, lyssnar på radio och spanar efter bra julklappar att beställa.

Inga kommentarer: