onsdag 11 november 2009

Minns i november den ljuva september

November skulle kunna vara årets tråkigaste månad. Jag tror att november tävlar med februari om denna fantastiska titel. Bah! Ingen snö, bara mörker och regn och inga julkänslor ännu. I alla fall inga julkänslor som man får låtsas om. Jag tittar ut på det extremt grå sjukhusområdet bredvid huset och funderar på varför vi gör så här mot oss själva. Varför bor vi här?
Jag tror att T med sällskap och Sambon med finaste E gjorde helt rätt i att fly landet. Här är det faktiskt inte mänskligt att vara just nu. Fy och blä. Jag muntrar upp mig med nya serier om levande döda nämligen "The vampire diaries". Mumma.
Jag läser också mysiga bloggar som Underbara Clara och försöker själv att unna mig sovmorgon och lugna stunder mitt i mitt lilla kaos!
Hoppas att dessa tips kanske även kan få er att stå ut med mörkret. Annars kan ni ju fly landet likt många andra!

1 kommentar:

Sambon sa...

Ja, att fly landet kanns helt ratt just nu. 25-30 grader varmt och ett fullspackat schema. Ol och Sangria dagarna i anda.
/allteftersom