söndag 8 november 2009

Välkommen in effektiviteten!

Sambon är borta. Jag har SF (sambofritt) sedan igår morse och jag saknar honom redan massa. Men för att hindra mig själv från att bara ligga i självömkan med det stora kakfatet så har jag gjort massa saker. Jag började igår med att gå och träna. Sen åt jag lunch med en kompis från södern som jag träffar alldeles för sällan. Efter det gick jag hem med mina äckliga träningskläder och tog en liten paus. Sen bar det av till H för middag och drinkafton. Tanken var att dricka upp alla småslattar men jag tror vi bara åstadkom fler småslattar.... Fast av andra sorters sprit. Hmm... Idag har effektiviteten fortsatt. Jag har städat, tvättat, lagat mat och fixat matlådor. Sen har jag tränat och vikt och lagt in all tvätt. (Förutom sambons tröjor eftersom jag inte viker dem tillräckligt smått). Nu är jag lite trött. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska se lite av de serier jag har bestämt mig för att titta på nu när vi inte har några kanaler eller om jag ska läsa lite.... Det är onekligen väldigt trevliga alternativ oavsett!
Jag undrar bara varför sambon och jag gemensamt inte kan få den här entusiasmen och effektiviteten. Vi är som mest effektiva på skilda håll. Konstigt. Men just nu spelar det ingen roll eftersom det är rent fräscht och jag har både mat och kläder till veckan som kommer!

Inga kommentarer: