måndag 16 november 2009

Det bara hände...

Ibland när folk varit otrogna så säger de att "det bara hände". Igår när jag åkte lastbil med sambon eftersom vi inte setts på länge pratade vi om det här. Vi funderade på vilken gång av juckarna man kan ursäkta sig själv med att "det bara händer". Någonstans kanske till och med innan juck 1 borde man kunna komma på att det som är på väg att hända inte är någon vidare värst bra idé.
När jag var yngre var jag otrogen mot en pojkvän (jag var bara 17 så det är nog preskriberat nu tror jag) och jag var väldigt väldigt medveten om vad jag gjorde. Det gjorde nog det hela mer intressant dessutom. När det hela skulle erkännas så sa jag i alla fall inte att "det bara hände" för det gjorde det inte. Det fanns flera steg längs vägen som jag hade kunnat backa. Jag hade massor av chanser att inte låta det gå så långt som det gjorde och jag hade kunnat se till att inte hamna i situationen.
Eftersom jag (tydligen) är ganska flirtig hamnar jag ibland i situationer som jag kanske inte riktigt tänkt mig. Jag inser efter en stund att den trevliga/e person jag pratar med inte pratar med mig efter samma förutsättningar. Det går ofta upp en liten lampa i huvudet på mig om att personen mittemot mig tänker på något som jag inte alls planerat. Jag vet en gång för en massa år sedan så dansade jag med en kille på en hemmafest och insåg att han tog sikte på att kyssa mig. Det ledde till att jag i mer eller mindre panik sprang in i köket till min kompis och satt i hans knä resten av kvällen.
Jag pratar, skrattar och är väldigt fysisk. Det kommer naturligt för mig och jag vill inte behöva ändra mig. Men jag ser till att det INTE bara händer. Jag vet var gränsen går och jag tar mig därifrån. Om jag tycker att situationen kanske verkar bli lite väl inriktad mot något jag inte vill vara med om vet jag hur jag ska ta mig därifrån. Man skulle kunna tro att det bara skulle vara att börja prata om sambon men tro mig det är inte alltid det hjälper...... Jag tror dock inte att "det bara händer" och jag det lever jag efter. Vi har alltid ett val att se till att det händer eller inte och jag vill bara att det ska hända med fine sambon.

Inga kommentarer: