torsdag 19 november 2009

Sakna eller inte.

När vi flyttar kommer jag att sakna möjligheten att GÅ hem från nästan vilken plats som helst i innerstan. Jag kommer att sakna att aldrig behöva passa tunnelbanor eller bussar. Jag kommer sakna vår stora tvättstuga där det nästan alltid finns tvättmöjligheter och där jag kan använda åtta maskiner samtidigt om jag vill. Jag kommer självklart att sakna utsikten från mitt fönster. Jag kommer att sakna detta lilla krypin som varit min fristad i så många år.
Jag kommer däremot inte att sakna att det BLÅSER (inte drar) in från fönstren så att det är svinkallt här hemma. Jag kommer heller inte att sakna att inte ha någon fläkt ovanför spisen eller att ha ett kök som är så pyttigt att det ibland till och med blir svårt att använda. Jag kommer inte att sakna en del av mina konstiga grannar eller de ganska obehagliga dofter som ibland sprider sig i trapphuset.
Så står jag här bland kartonger och böcker och funderar återigen på hur många lager tidning det behövs runt finglasen för att de ska klara flytten.

3 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Du kommer att vänja dig fort, tror jag. Och så kommer vi nog ses oftare. :-)

Två lager papper räcker. Packa glasen tätt mot varandra.

Ögonblink sa...

Eller ett lager bubbelplast...eller sån där ljuddämpningsplast som man lägger under golv... Så slipper man tokdiska allting sen. När ses vi och tar en öl nästa gång hela gänget då? KRAM

Lunkentuss sa...

Tyvärr, livet är inställt i väntan på flytt....