onsdag 17 mars 2010

Skumt egentligen

Jag ringde just till husläkaren för att få nya allergimediciner, dels inför min utlandsresa nu i helgen och dels för att det faktiskt har satt igång. Han trodde inte på mig! Han trodde att jag har djur hemma (som om det vore möjligt!) eller väldigt dammigt (tack för den du!). Det hela är lite lustigt. Han ser ju att jag får mediciner av detta slag utskrivet till mig varje vår och att jag jag jämt har astmamediciner så jag luras ju inte. Dessutom finns det inga spännande bieffekter som kan vara värda att luras för. Det enda som händer med mig är (förutom att jag kan andas och det slutar klia) att jag blir lite skakig och väldans trött. Är det något som knarkarna eftersträvar???? Jag vet inte jag. Jag hade kunnat förstå om läkaren som gjorde gastroskopin på mig hade nekat mig knark eftersom jag var så ihärdig men där var det inga problem. Lite allergimedicin däremot. Men nu har jag fått den! Den är min! Jag förbannar vädret med mer snö samtidigt som jag funderar starkt över vad det är som får mig att klia, för något är det ju. Vad är det som kämpar så starkt emot snöns järngrepp över vårt land? Någon stackars växt som slåss för våren.


Angående gastroskopin fick jag reda på att jag har en "kemisk" reaktion i magen och att det är därför jag har ont. Jaha?!?!? Jag förstår inte men då kan jag alltså sluta äta den medicinen och det är ju bra. Sluta med en, börja med en annan!

1 kommentar:

Ögonblink sa...

I Bergianska trädgården har en Tibastbuske blommat sen februari =)
Den har lite fel på känslenspröten för vår

ha det underbart i B!

Kram