tisdag 17 mars 2009

Viktiga saker

Det finns vissa saker som jag tycker är viktiga som inte alla tycker är viktiga. En sådan sak är födelsedagar! Jag tycker att de är väldigt väldigt viktiga. Pojkvännen fyllde år här ganska nyligen och han gillar inte alls att bli uppmärksammad. Jag löd väl inte riktigt. Förra året hade hans bästa vänner ställt till en stor fest så jag tog det lite lugnare i år. Jag knallade iväg till NK och köpte "frukost" för att sen ta mig hem till honom. Jag fixade juice, bröd, frukt, massa gott bröd och goda pålägg. Sen fick han sina paket vid bordet. Han verkade nöjd med den lilla uppmärksamheten. Jag hade också sett till att det fanns färdiglagad mat från NK så att vi inte behövde bekymra oss för det eftersom vi skulle jobba båda två. Jag har även räknat ut att jag är ledig på min födelsedag i år och det känns väldigt bra, knasigt nog. Förra året var första gången, tror jag, som jag vaknade själv på min födelsedag. Jag knallade runt hemma i korridoren och gick och hjälpte en vän på universitetet innan jag åkte till praktiken i kyrkan. Där blev jag grattad men det bästa med den dagen var när jag kom hem till vännen jag bodde hos och fick världens godaste lasagne, vin och tårta! Sen följde hon med mig ut för att titta på fotboll, något hon normalt sett inte skulle göra! Tyvärr kunde inte Sverige ge mig en bra present (de förlorade mot Ryssland) men dagen var bra men kanske också den födelsedag då jag blev "vuxen". Jag gillar att det finns en dag på året då man bara får njuta och göra som man själv vill. En egen dag. Blivande prostinnan har tvillingar så de får dela dag men hon gör något jättefint för alla tre av sina pojkar. De får bestämma hur deras tårtor ska se ut och det är inga små krav som kommer! Det är LHC och spindelmannentårta, katter och sjörövare. Ett utmärkt sätt att få något eget!
Just nu håller jag på att fundera på hur en av systrarna som fyller stort i år ska firas, kanske mot hennes egen vilja....

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Knasboll! Köpa mat på NK så där när det ska sparas till Egypten... ;-)