onsdag 18 mars 2009

Färdigsoven?

Min kropp tycker tydligen att jag är frisk idag. Jippie! Det enda jag kanske hade uppskattat var om kroppen hade kunnat tycka det lite lagom tills väckarklockan skulle ringa. Inte två timmar tidigare. Hela kroppen protesterade högljutt mot att ligga kvar i sängen. Jag fick som kramp i ryggen och i benen av att ligga ner.... Så det var bara att ramla ur sängen efter ganska långa försök att ignorera krampen. Så därför hamnade jag på mitt vardagsrumsgolv vid halv åtta tiden med benen mot väggen och försökte stretcha ut ryggen. Nu när jag faktiskt sitter upp och gör mig redo för dagen verkar kroppen nöjd. Den ska också belönas med en stillsam promenad med en god vän i solen. Jag ska nog ta det lite lugnt idag i alla fall och inte göra som jag brukar och springa iväg till gymmet. Det ska ju trots allt badas i vin i helgen....

Inga kommentarer: