tisdag 17 mars 2009

Hemma sjuk

Jaha, vad gör man när man är hemma sjuk? Igår sov jag mer eller mindre hela dagen. Världens bästa pojkvän fixade mat och pysslade om mig. Idag när han gick upp för att gå till jobbet gjorde han te åt mig så att jag skulle kunna börja andas igen. Det var underbart! Helt plötsligt kände jag hur slemmet i mina luftrör började hostas iväg. Tjo! Sen somnade jag om igen och vaknade fyra timmar senare efter tolv timmars sömn. Jag har ramlat ur sängen till slut, druckit mer saft och te och ätit lite. Efter en hel del slötittande på tv blev det tråkigt. Vad gör man då? Efter lite messande med Theos letade jag upp några av de lätt hysteriska bloggar hon hittat från USA. Jag säger då det... Jag tycker att det är roligt att läsa om bröllop och barn och läser gärna både Familjeliv och Bröllopstorget fast det inte är dags ännu men de där bloggarna är nästan lite skrämmande. Jag är i och för sig ganska ofta misstänksam mot att folk gifter sig utan att veta hur det är att kanske bo själv eller bo ihop. Att sen starta familj en kvart in i äktenskapet tror jag inte heller är helt hundra om man inte levt tillsammans ännu. Men alla gör vi olika.... Och tur är väl det. Antar jag. Nu är det dags för lite slötittande på tv igen eller kanske slösurfande på hundar. (Trots att jag sagt att jag inte ska skaffa hund förrän jag är änka eller frånskild för att lugna världens bäste pojkvän.)

3 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Tolv timmars sömn är jättemycket. Tolv timmars sömn efter att ha somnat om är jättejättemycket! Krya på dig!

Emelie sa...

blogga är ett bra sätt att fördriva tiden, och det har du ju gjort två gånger idag.

Krya på dig min vän!

Anonym sa...

Stackars sjuker, ta och krya på dig snart! Jo, jag var faktiskt ganska duktig och tog det relativt lugnt på em sen. Jag åkte till medmera och köpte en massa nya grejer och gjorde några par örhängen, och så fikade jag med en kompis och bowlade med KU. Ölen får dock vänta till imorrn då Kravallen fyller 30 år på hg... Kramar