söndag 22 mars 2009

Ekologiska popcorn!

Det har öppnat en ny matvarubutik nära mig. Utbudet här omkring har inte varit så fantastiskt tidigare och framförallt har det varit och är väldigt väldigt dyrt. Till och med så dyrt att det har kommenterats av artiklar i tidningarna. Men den nya affären verkar riktigt bra. Jag strosade omkring ganska länge där inne och undersökte utbudet. Min stora favoritgrej var den ekologiska väggen. Det fanns mycket ekologiskt överlag i affären men där hade de samlat alla olika prylar så att det var lättare att hitta. Bland annat hade de quinoa, linser, kamutvete och råris på lösvikt. Till min stora glädje och förvåning hade de även ekologiska popcorn! Jag har inte ens tänkt på att det är något jag ska leta efter. Jag är ju en stor konsument av popcorn och man kan tycka att jag borde frågat efter det men icke. Nu har jag i alla fall införskaffat 3 deciliter ekologiska popcorn och poppat en skål så nu ska jag smaka hur ekologiska popcorn smakar. Jag kan ju äta dem med gott samvete i alla fall!

Inga kommentarer: