lördag 1 maj 2010

En förbannelse???

Jag börjar misstänka att det ligger en förbannelse över det resande som jag tar mig för som är kopplat till sambon. När jag fick ett stipendie för att åka till Burma för två år sedan kom det en cyklon, resan inställd. Senare det året skulle först vi och sen blev det bara sambon (på grund av en massa strul) åka och ballonga i Thailand. Då blev det typ kupp där nere och flygplatsen stängdes av. Efter det försökte vi oss inte ens på att flyga någonstans på ganska länge. Sen tog vi mod till oss i januari och åkte till Berlin. Där var det snökaos, kallare än vad det varit på många år och vi frös konstant. Vår hemresa höll dessutom på att inte bli av eftersom det kom in ett stort snöoväder.
Nu, imorgon, ska vi åka till Rom. Jag har sett framemot värme, sol och att sitta ute och dricka vin. Vi har packat lätta kläder och bestämt att nu ska vi vila upp oss inför prästvigningen och allt. Det blev ju lite oroligt där när askan tog tag i Europa och jag trodde för ett ögonblick att den skulle hindra vår resa men så verkar ju nu inte vara fallet. Istället gick sambon in på nätet för att kolla vilket väder vi kommer att få. Förra veckan var det ju sol och varmt. Så tydligen inte veckan som kommer! Regn, kraftigt regn samt åskstormar rapporteras det om!!!!!
(Sambon har lagt upp en bild på sin blogg om ni vill se...)
Jag hoppas på att detta är ytterligare en av gångerna meterologerna har fel men samtidigt kan jag inte sluta undra vem som har satt en förbannelse över oss. Paraplyerna är nedpackade och jag tröstar mig med att vin smakar minst lika gott om det regnar ute......

Inga kommentarer: