torsdag 27 maj 2010

Vägrar jamsa vidare med mig själv

Jag har hittat min gamla dagbok och läste lite i den häromkvällen. Större delarna är skrivna när jag pluggade på Irland. Jag trodde att jag var frisk då. Jag tyckte nog att jag hade koll på mina matvanor, men när jag läser blir jag rädd. Sida upp och sida ner handlar om hur mycket jag hatar min kropp och inte vad jag var med om. Jag läste en dag om hur jag grät när jag gick och la mig hungrig. Hur H fått mig att äta fish and chips och att jag därefter bara åt keso och frukt. Jag hatade mig själv för att jag åt några godisbitar och det enda jag tänkte på var vad och hur jag åt. Detta är något som drabbar mig om och om igen. Jag blir så trött.
Just nu har jag gått ner i vikt och är sjukt nöjd men det finns nackdelar. Jag vill verkligen inte gå upp igen så jag har en massa regler för mig. Regler är oerhört farliga när det gäller mat i min värld. Vissa saker är bra men de får inte bli absoluta. Jag måste få bryta mot dem utan att hela världen rasar samman. Jag har börjat jobba med mig själv där. Det är okej att inte orka träna, det är okej att ta en godisbit trots att det inte är fredag eller lördag och det är okej att äta god mat. Jag vill inte jamsa vidare med mig själv. Jag vill inte tro att jag är frisk och senare inse att jag inte är det. Jag vill bara må bra, det är väl inte så mycket begärt?!?!?