torsdag 6 maj 2010

Saker jag har lärt mig de senaste dagarna

Jag har bland mycket annat lärt mig följande saker de senaste dagarna.

*Man ska inte lita för mycket på väderprognoserna, vi fick faktiskt riktigt mycket vackert väder i Rom.
*Italienarna måste ha uppfunnit tutan så som de håller på.
*Jag blir bättre på italienska efter lite vin.
*Jag har inte så mycket till övers för påven (det visste jag redan innan men fick det liksom bekräftat där nere)
*Sambon, jag och italienarna har lite skilda sett att se på service.
* Det gör ont i fötterna att turista länge.
*Det är svårt att hinna med att äta när man turistar.
*Att historieskrivning verkligen ser olika ut beroende på var man är. Drottning Kristina hyllades på Audioguiden i Peterskyrkan eftersom hon är ett exempel på att Gud kan vända de hårdhjärtade människorna till rätt tro. Jahahaja.....
*Att Rom är väl värt flera besök eftersom det inte går att hinna med allt på fyra dagar.
*Och slutligen, lite oväntat, att det åker konstiga människor med vår nattbuss hem på vardagsnätterna. Bland annat Rebell Robban.

Vi har haft en underbar semester och nu är det några dagars ledighet (självfallet med lite pluggande, vad annars??) innan skolan och jobb tar vid igen. Det är mindre än en månad kvar till skolavslutningen och det är bara lite drygt en månad kvar till prästvigningen. PUH! Detta firar jag med att skriva mitt 300:inlägg på bloggen, nämligen detta. Hurra för bloggen!

Inga kommentarer: