söndag 11 april 2010

Tidsoptimist

Ibland vill jag klämma in alldeles för mycket på en enda dag, det brukar gå så där. Jag tror att många med mig flänger omkring för att hinna allt de vill göra. Hur kommer det sig att vi gör så här? Är det så att dygnet inte har tillräckligt många timmar eller är det så att vi sover bort dem?

Jag tror att jag det senaste året kanske har känt att tiden inte har räckt till eftersom jag inte kunnat göra det jag vill göra. Mycket av det vi har gjort i skolan har känts oerhört frustrerande och kanske inte så pass utvecklande som jag hade hoppats innan jag började. Att sitta där hela dagen för att sen kanske inte hinna träffa sambon eller hinna plugga eller inte hinna träna är extremt irriterande.

En annan orsak tror jag kan vara att jag velat klämma in så mycket som möjligt de helger då jag faktiskt inte jobbar. Men nu är det inte många helger kvar, på riktigt. Jag har lagt upp det lite ojämnt den här månaden så det blir jobb nästkommande två helger samt valborg. Sen går mitt kontrakt ut. Ingen mer buss? Jag tror dock att maj kanske kommer att locka med några pass, det kommer ju trots allt ingen hel lön i juni utan en halv och det kan behöva lite tillskott. Fördelen då är bara att jag inte behöver göra fyra pass utan kan välja helt själv.

Imorgon går vi in i begravningsblocket i skolan. Det block jag sett fram emot mest det året! Intressant ska det bli!

Inga kommentarer: