tisdag 6 april 2010

Ändan där bak

Igår när jag körde lite bil lyssnade jag på P3 som vanligt. Det var Christer med en sex-sändning. Sex timmar om sex. Det var många som hade mailat in en massa funderingar och frågor och jag tror att det är bra sätt för många att ventilera sin oro.
En fråga jag hörde var den om "säkra perioder". Tydligen är den,öööhh, ja det blev lite diffust. Men enligt dem var i alla fall ägglossningen två veckor efter mensens första dag och då är det verkligen inte säkert. Enligt dem verkar man bli gravid nästan alla månadens dagar så använd alltid skydd! (Jag tror att de kan varit sponsrade av RFSU)
Men samtidigt läser jag att genomsnittstiden för ett par att bli gravida är fem månader och då försöker de verkligen på rätt dagar. Enligt de tidningarna kan man bara bli gravid två dagar i månaden och då ska man ha sex på rätt sätt, ätit rätt mat och syrsorna ska sjunga i vissa tonarter och då kanske kanske blir man gravid.

Ja jag vet då inte. Det känns som om båda sidor gör säkrast i att lita på sina egna källor och göra det så enkelt som möjligt för sig. Preventivmedel för de ena och syrsor för de andra!

Inga kommentarer: