måndag 12 april 2010

Sömnstörningar

Enligt bipacksedeln på min medicin (jag läser sådant slaviskt tyvärr....) att jag kan få sömnstörningar av den. Igår yttrade sig vad jag tror vara en sådan. Jag somnade som en stock på soffan när sambon lyssnade på hockey. Sen när han gick sov jag vidare där en liten stund. Jag hade ändå inte haft en så ansträngande dag. Kyrka och en sjukt trevlig solpromenad med H så jag borde varit i toppform!
Jag var seg resten av kvällen och jättetrött när jag gick och la mig. Tills jag släckte lampan!!!! Helt otroligt! Jag vände och vred på mig och kunde inte för allt i världen somna. Jag funderade på att gå upp en sväng men ångrade mig igen. Jag låg där och vände och vred på mig tills sambon kom hem. När han kröp ner och kramade om mig kunde jag tillslut slappna av. Det ledde till inte alltför många timmars djupsömn. Nu är jag förvånansvärt pigg och undrar om min sömnstörning innebär att jag är ovanligt pigg. Det vore något..... Eller betyder soffsömnen något annat??? Den som lever får se!

Inga kommentarer: