fredag 16 april 2010

Jag övar mig på härskartekniker

Jag övade mig lite på härskartekniker häromdagen gentemot mina klasskamrater. Tog lite oprovocerat på dem, kallade dem för lilla vän och förminskade dem. Jag var tydligen väldigt obehaglig och läskig....
Det kan ju vara lite smålustigt när jag gör så här och när det blir så övertydligt det jag gör. Jag tror inte att någon av dem som var i min närhet köpte det jag gjorde men det känns liksom lite smutsigt när jag läser om alla andra som faktiskt använder sig av dessa metoder. Jag har läst om Anders S Nilsson här i veckan. Eftersom jag inte lyssnar på den radiokanal där han jobbar hörde jag inte hans intervju med Rättviseförmedlingens grundare Lina Thomsgård. Däremot har jag läst en massa om honom och hans olika härskartekniker efteråt. Jag blir alldeles illamående av hans beteende och vad han anser sig ha rätt att röra och göra.
Jag inser att jag måste öva mig mer på mina härskartekniker så att jag kan slå tillbaka när jag kommer att möta dessa typer framöver i livet. Jag vill också rekommendera er att läsa Lisa Magnussons fantastiska blogginlägg eftersom hon har undersökt saken mycket djupare än vad jag gjort och hon är dessutom väldigt bra på att skriva.

Inga kommentarer: