torsdag 27 augusti 2009

Nej man kan inte lämna igen ett barn!

Jag satt och googlade lite på olika saker häromdagen, bland annat adoption. Jag tycker att det verkar vara en tanke. (Jag vet inte om sambon riktigt är med på det hela) Jag vill ju gärna ha både biologiska och adopterade barn (lite Brangelina likt jag vet men men). Hur som haver, det var inte det jag skulle skriva om. När jag googlade runt hittade jag en sida som stör mig något enormt. På denna sida kan man hitta barn som en gång adopterats till USA men som sen inte "passar in" i sina nya familjer. Men för GUDS SKULL barn är INTE jag repeterar INTE saker man kan lämna tillbaka. Man åtar sig som förälder oavsett om det är ens biologiska barn eller ens adopterade barn att älska och vårda sina barn genom hela livet. Det finns liksom ingen prövoperiod. Även om jag inte tycker att man kan lämna tillbaka djur hur som helst så känns det som om dessa familjer borde skaffat typ en hamster eller nåt. Dem kan man lämna igen utan att de får alltför stora mentala problem. Tänk er själva att växa upp delar av sitt liv på en institution, sen bli adopterad och sen bli bortkastad igen. Det kanske inte är så konstigt om man är tillbakadragen och inte passar in i familjen om man levt på ett barnhem eller liknande tidigare.
Jag har sagt det förut och jag bävar för att jag måste säga det igen men VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK????????????

Inga kommentarer: