söndag 9 augusti 2009

Vad jag har gjort i helgen.

Jag kom upp i luften!!!!! Sambon och jag skulle umgåtts med systeryster men han ringde och frågade om hon och jag ville flyga ballong i stället för att gå och dricka vin. Vi sa kanske inte helt förvånande ja. Det var helt underbart. Det var otroligt vackert väder och varmt och vi flög rakt över staden. Vi njöt av fulla muggar hela tiden. När vi kom ner blev vi döpta i champagne och fick diplom. Jag trodde verkligen att det skulle vara lite småläskigt men det var bara underbart.

Igår var vi på bröllop. En vän till sambon gifte sig. Vi började med att träffa några andra vänner och dricka lite bubbel och äta frukost ihop innan det var dags att bege sig mot kapellet där vigseln skulle hållas. Det var ett väldigt fint bröllop, även om bruden dök upp en halv timme sent. Till sin egen vigsel, hehehe. Efter vigseln åkte vi båt till festplatsen där det blev otroligt god mat, god dryck och trevligt sällskap. Efter middagen var det glatt mingel, lite loungande och dans. Klockan hade börjat bli sent på natten eller tidigt på morgonen om man så vill när vi rörde oss hemåt. Sambon tyckte att vi skulle lyxa till med taxi hem och när vi kom fram hemma funkade lägligt nog inte hans kort men min braiga bank kunde bistå i stället. Ha!

Idag sov vi relativt länge och insåg att det inte fanns någon frukost när vi väl pallrat oss ur sängen. Vi knallade ner mot vattnet, köpte frukost på vägen och låg och degade i solen. Ett litet bad hann vi med också innan det var dags att gå hem så sambon fick någon mat i sig innan jobbet. När han knallade iväg gick jag till parken och la mig återigen på picnicfilten och väntade på Parkteaterns föreställning. De visade Cirkus Cirkörs "Rökt" ikväll. Till en början satt jag väldigt bekvämt på min filt innan det dök upp en massa folk runt omkring mig och invaderade min filt. Föreställningen var otroligt bra och jag ooade och aaade som man skulle. Nu ska jag slappa lite här hemma innan det är dags att ta mig till jobbet imorgon, med lite intervall träning innan.

Inga kommentarer: