torsdag 20 augusti 2009

Tiddilipom

Jag försöker ta vara på de här sista dagarna innan skolan börjar igen. Jag tar långa sovmorgnar bredvid sambon för att få sova i samma säng en kvart i alla fall. När jag börjar i skolan kommer jag mer eller mindre gå hemifrån innan han kommer hem från jobbet. Vi hoppas på att vi kommer att ses i dörren eller i alla fall få äta frukost/nattmacka ihop. Men just nu så ligger jag gärna kvar i sängen med honom lite för länge. Han gör mig så lycklig och glad så jag vill ju kunna klappa lite på honom någon gång ibland. Jag gillar ju inte att gå upp tidigt heller så det är skönt att kunna strunta i klockan.
Igår tog jag också tag i saker som jag tror att det kommer att bli svårt att hinna på samma sätt sen. Jag frostade av frysen (vilket inte är helt lätt när man inte kan stänga av frysen separat utan den är ihop kopplad med kylen) och fick ut ett mindre berg is ifrån den. Sen gick jag igenom det som skulle in i frysen igen så att det blev lite mer organiserat. Jag tvättade även fem maskiner tvätt (det kommer jag ju tyvärr vara tvungen att fortsätta med, kläderna blir ju smutsiga igen) och bakade muffins. Jag har de senaste dagarna prövat att göra matmuffins. Både med rotselleri och chorizo samt de med spenat och fetaost. Riktigt bra! Jag tror att de kan vara ett steg mot det perfekta mellanmålet. Sen såg jag lite på Criminal minds och efter det var det dags för jobbet. En ganska effektiv dag helt enkelt.
Idag tar jag det andra alternativet och bara softar innan jobbet för det måste man också göra ibland.

Inga kommentarer: