tisdag 18 augusti 2009

Terminstart

Min terminstart är om ungefär två veckor men det känns liksom i luften att den är nära förestående. Luften känns med en gång lite kallare och klarare och på något sätt finns det en viss spänning i oss. Jag letar kurslitteratur och funderar som vanligt över varför den är så svår att hitta och varför när man väl hittar den böckerna kostar så mycket. Jag ska ut och leta lite mer idag innan jobbet eftersom de kära Internet bokhandlarna inte hade allt jag behöver. På något sätt känns det också som om jag borde köpa ny ryggsäck och nya kläder. (Jag har i alla fall köpt en ny handväska) När jag var liten hade jag i regel växt så mycket över sommaren att mina gamla kläder inte passade så det var dags att köpa nya. Jag hade ju även blivit ett år äldre från när jag såg mina vänner sist eftersom jag fyller på sommaren.
Tyvärr såg sambon lite skeptisk ut när jag sa att jag tyckte att det var upp till honom att införskaffa nya kläder åt min inför terminen. Jag verkar få klara mig med samma kläder som föregående termin. Tur att jag börjar i ny klass!

Inga kommentarer: