måndag 8 september 2008

Zombies

Jag har en ganska morbid fascination av zombies och idag när jag var ledig så styrde syster och jag kosan mot videobutiken. Planen var inte att hyra en zombiefilm men så blev det. Vi gick från romcom till anime och slutade på zombiefilm. Vi hyrde "REC", en spansk film så det var ju bra, då kunde jag mellan panikskräcken öva mig på spanskan. Filmen vat faktiskt riktigt bra men jag blir ju mest irriterad på dem för VET de inte att man ska antingen hugga huvudet av zombies eller skjuta dem i huvudet?!??!?! Allt sitter i huvudet! Dessutom är det viktigt att spärra in de som blivit bitna så snabbt som möjligt så att de inte sprider smittan vidare för det är så man smittas, genom att bli biten. Det var verkligen en enorm tur att jag innan träffen med syster spenderat en stund på Akademibokhandeln och där köpt mig ett exemplar av "The Zombie survuval guide. Complete protection from the living dead". Den ska nu lusläsas så att Lillebror (som också är stolt ägare av ett exemplar av boken) och jag kan försvara er alla när Zombiesarna attackerar. Glöm inte att allt sitter i huvudet! (Kanske även om hos mig....)

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Jag måste impa lite med att tala om att jag sedan gammalt (också) har mejladressen zombien(snabel-a)hotmail.com... Wow...