söndag 21 september 2008

Barnkalas!

Jag har varit på en massa kalas i helgen, det är trevligt. Igår var det Myrans pappas kalas. Det var väldigt trevligt och fantastiskt bra mat! Vi hade väldigt kul och pojkvännen fick chansen att träffa vissa av vännerna lite mer än vad han gjort tidigare. Jag undersökte även om det faktiskt är så att man blir mindre bakis om man dricker genomskinlig sprit. Undersökningen gick bra och resultatet var över förväntan! Jag mådde riktigt bra i morse, jag var till och med piggare än pojkvännen när klockan ringde.
Idag var det dags för en annan slags kalas. Stora systerdottern fyllde sex år och firades av familjen. Av oss fick hon "Stora varför boken" och lite kläder. Kläder var det genomgående temat för presenterna. Hon har ju börjat på sexårs nu och då är det väääääldigt viktigt att man har rätt saker, annars kan man tydligen bli retad. Man får inte ha strumpor med mönster på för det är löjligt, man kan inte vara för flickig eller ha för pojkaktiga saker heller. Jag tycker att det är ganska tragiskt att hon ska behöva börja tänka på sånt redan nu. Hon har även tittat på min syster och förklarat för henne att mamma inte förstår någonting och att pojkar i 14-års åldern med häng på byxorna är coola. Ska hon verkligen tycka det?!??!? Eller veta det?!??!?! Jag är skeptisk......

Inga kommentarer: