lördag 27 september 2008

Diplomat

Jag är numera diplomat eller diplomerad som det egentligen heter. Jag blev för ett tag sedan inbjuden till diplomeringscermoni på Södertörns högskola där jag började min högskolekarriär för si så där sju år sedan. Jag tog examen därifrån för ett par år sedan och nu hade de kommit på att det vore trevligt att diplomera oss som gjort det. Vi var ungefär 5o stycken diplomander där från alla olika årgångar som börjat på programmet. Min årgång var den största (måste bara påpeka att pojkvännen precis läste över min axel och tyckte att jag hade för många sedan i inlägget, något jag här med ber om ursäkt för...) men det var ändå inte någon där som jag kände. Det hela kändes faktiskt ganska löjligt för att vara ärlig men ändå. Den största anledningen till att jag gick var för att som H och jag diskuterat ganska många gånger så har det känts som om folk (läs framförallt familjen och pojkvänner) inte har förstått vad jag gjorde där och att det periodvis var ganska jobbigt och slitigt. Det här såg jag som en chans att visa i alla fall för mamma som var med att andra värdesätter vad jag gjort. För att fira (eller ptja det var bestämt sen innan) gick pojkvännen och jag med pojkvännens vän (kanske lite min också numera) på Norra brunn och skrattade. Det var en bra avslutning på en annars ganska meningslös diplomering. Men nu har jag i alla fall ett diplom att hänga upp på väggen i ett eventuellt framtida arbetsrum! Kan vara bra att komma ihåg sen när prästvigningen blir av.

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Jodå, lite din också numera. :-)