måndag 15 september 2008

Längtan

Lustigt, jag har sällan längtat efter att plugga så mycket! Idag hade jag "ledig dag" från jobbet vilket innebär att jag ska ägna mig åt det som egentligen är min huvudsyssla, nämligen skolan. Sagt och gjort. Jag såg verkligen fram emot det också. Men.... När man har ledig dag måste man även göra andra saker. Alltså tvättade jag, bakade jag och lagade mat så att jag har nu de närmaste dagarna när jag faktiskt jobbar. Jag hann med att plugga en hel del i alla fall. Jag började skriva på mitt PM om Luther och "En kristen människas frihet" och det var verkligen roligt. Det var längesen jag hade en sådan lust att plugga. Jag längtar efter en dag när jag inte har NÅGOT annat att göra. Begrava mig i böckerna och bara insupa kunskap. Käre värld vad jag är nördig!!! Tur att jag redan visste om det....


PS. Cliff Hanger; inget trasigt ännu i år! revansch!!!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Det är coolt att vara nördig, typ coolast!
Så det så!

Cliff Hanger sa...

Nördar är nog lyckligare än andra. Har man något som intresserar en så mycket att det ger nördstatus så är det en gåva.

"Inget trasigt"? Jag kanske är lite trög så här sent på dygnet, men jag kopplar inte vad du menar.