onsdag 10 september 2008

Konsert!

Ikväll ska jag på konsert i Örebro. Riktig amerikansk gospel ska jag på. Jag misstänker att det kommer att bli ganska mycket "Halleluja" och "Praise the Lord" så jag ska öva mig på min fromhet. Jag gillar verkligen Kirk Franklin (som ska uppträda) men jag har ju lite svårt för fromheten men som sagt det är bra att öva. Jag tror att det kan bli en väldigt speciell känsla i alla fall att vara i en stor konsertbyggnad med (antagligen) en massa andra kristna som likt mig kan Kirks texter och sjunger med. Jag har hört vissa av hans liveinspelningar och de ger mig rysningar, på ett bra sätt inte zombierysningar. Jag ser alltså fram emot konserten och försöker peppa mig själv bäst det går för jag har egentligen verkligen ingen lust att ge mig ut i det väldigt äckliga vädret som spridit sig över min vackra stad. Det är ju tokkallt och jag ska faktiskt leta reda på mina vantar.

Halleluja!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Nu vet jag så många jag känner som ska dit att jag nästan undrar varför inte jag ska det?
Äsch jag åker till Mikaelskyrkan istället, det slår väl lika högt. :P
Hoppas du får en fin, fin kväll :)

Cliff Hanger sa...

Riktig amerikansk gospel skulle jag också gärna gå på, fastän jag inte är kristen. Det är sånt bra drag, så vitt jag vet. :-)