lördag 30 augusti 2008

Läger

Idag, snart, åker jag på läger. Jag gillar läger, jag gillar stämningen som blir och chansen man får att prata med alla ungdomarna lite extra mycket. Jag ska hålla i lite lekar ikväll och sedan aftonbönen. Jag hade massa pedagogiska och bra lekar på lut när jag insåg att jag behövde en rolig lek också, man kan inte bara vara teambuildande. Då kom pojkvännen till räddning. Han förklarade en lek som de brukar leka med ballongeriet. Den handlar just om ballonger men att man stampar sönder dem. Den lät perfekt! Den har jag nu bestämt att vi ska börja med. Sen får vi ha mina superpedagogiska lekar.
Det känns bra med läger innan "riktiga" jobbet börjar på måndag. Garaget har äntligen fattat att de behöver folk och från och med måndag är jag en del av Stockholms lokaltrafik. Har fått ett nytt accesskort som är det nya i stället för de gamla månadskorten för att ta mig runt med men jag betvivlar att jag kommer att komma någonstans på måndag för jag tror inte riktigt på att systemet kommer att fungera men jag kan ju bara hoppas på att bli motbevisad.
Det bästa jag hört på länge kom från flickvännen som berättade vad en av trion sagt när hon frågade om man fick väcka mig tidigt på morgonen när jag sover där. Han hade svarat "Nej det får man inte men jag ville ju gosa med henne och hon sov ju bara...." Kan man bli arg på det?!?!?!??!! NÄ!

Inga kommentarer: