tisdag 19 augusti 2008

Bitter

Varför varför varför ringer inte garaget tillbaka????? Nog för att jag kanske inte har uttryckt till mina nära och kära att det kanske inte är mitt drömjobb men vad sjutton, jag behöver pengar!!!! Pojkvännens förslag är att jag ska åka dit och kräva jobb, det är ju en tanke. Men men jag ska ju på en annan intervju på måndag så det kanske blir bättre. Vem vet och som jag skulle sagt om jag var from, det är upp till Gud att bestämma.

Följde med en vän till en sjuk släkting idag. Det är svårt att se någon man känt i friskt tillstånd i så dåligt tillstånd. Det kändes skumt men jag tycker mer synd om vännen. För vännen är släktingen alltid sjuk och någon som alltid måste tas om hand om. Livet är återigen inte alltid så rättvist.

Imorgon åker jag söder över för att gå på begravning. Det kändes väldigt konstigt idag att stå och stryka blusen som jag tänkte ha på torsdag. Att överhuvudtaget behöva planera för att gå på hennes begravning. Det var inte så det var tänkt!!!!
Sen kan man ju fundera över varför jag lagt ner så mycket tid att tänka på vad jag ska ha på mig. Det handlar nog delvis om att jag vill vara fin för hennes skulle men också att jag behöver känna mig fin för att känna mig säker. Att det yttre blir till ett försvar. Om det yttre är ordnat kanske jag kan lura mig själv att även det inre är det....

Inga kommentarer: