söndag 17 augusti 2008

Söndagsblues....

Så var det söndag åter igen. Jag undrar varför söndagar har en sådan förmåga att kännas lite skruttiga. Att det regnar och är grått och mulet hjälper inte idag. Huvudet vet att det lever i alla fall. Mmmmm....

Igår kom pojkvännens guddotter på besök eftersom han inte for och flög. Hon hade med sig sina föräldrar vilket man i regel har när man bara är tre månader. Vi vuxna åt middag och spelade spel medan hon bara njöt av att ha allas uppmärksamhet. Hon låg och snusade så fint på sängen och protesterade bara lite när maten eller mamma då kom tillräckligt snabbt. När den stolte gudfadern bar omkring på henne såg han lite tafatt ut men som guddotterns pappa sa "Han klär i barn". Med lite övning ska det nog gå bra, hehehehe. Besöket av den lilla skrotan gjorde att jag längtar efter mitt gudbarn, numera döpt av mig till Myran ännu mer. Eftersom jag vet att T längtar efter barn i vår bekantskapskrets kommer han nog också att skämma bort Myran. Men jag får hålla mig ungefär ett halvår till. Fast som mamma sa när jag berättade att jag ska bli gudmor: "Nästa gång kanske det är gullevännen (mamman till Myran) som blir gudmor..." Kan det vara så att min mor vill bli mormor??!?!??!?! Nejhe! Inga planerade barn innan prästvigning i alla fall!

Något annat roligt som faktiskt lyser upp min grå söndag är att jag har blivit inbjuden till diplomering. Den första skolan som jag tog examen ifrån för tre år sedan har kommit på att det vore trevligt med diplomering. Jag kommer att få knalla dit och bli bjuden på plockmat och få ett diplom. Lite corny kanske men som H sa när jag berättade för henne så är det ju kul att få lite uppmärksamhet för all tid som jag lagt ner där och i den utbildningen. Tyvärr stod det inget om något att skåla i i inbjudan enligt exet som av någon underlig anledning fått min diplomerings inbjudan hem till sig. Jajjaja, det går att ha roligt utan alkohol enligt pojkvännen. Vi har hört det i alla fall.....

Inga kommentarer: