söndag 24 augusti 2008

ja just det

Nu är jag hemma igen efter en ganska hektisk helg eller kanske dagar i södern. Jag har hunnit hälsa på två olika vänner och deras underbara familjer. Det är underbart att känna sig så omhändertagen och välkommen. De är underbara. Sen gör det inget att det känns som att jag har en liten egen fanclub hemma hos den ena av vännerna. En liten trio som pillar mig i håret, vill sitta i mitt knä och väcker mig halv åtta en lördag morgon. Det är mysigt! Jag har insett hur kul jag kommer att kunna ha när de blir större eftersom jag då kan retas med dem att de kröp ner hos mig i sängen och pillade på min pyjamas, lärde sig hur man sminkar sig och fick välja vilka smycken som skulle tas på just den dagen. Jag fick också chansen i lördags att springa "McDonaldsmil" med trion. Egentligen fick inte vuxna vara med men när en av de tre ramlade så sprang vi hand i hand resten av vägen. Jag tror att vi fick en fantastisk tid! Hur som helst så fick han diplom, medalj och en påse med godsaker. Det fick alla barn som var med och sprang, vi vuxna som sprang med fick nöja oss med äran antar jag.
Idag gör jag som exet lärt mig, jag vilar mig i form. Jag ska ju trots allt på arbetsintervju i morgon och ringa till garaget som faktiskt till slut ringt tillbaka! Hopp hopp!

Inga kommentarer: