söndag 4 oktober 2009

Migrän eller hur man sover bort en helg

I går var det tänkt att jag skulle vinna över sambon och lite vänner till honom i Go cart men så blev det inte. Jag vaknade på morgonen och kände att huvudet inte var riktigt med. Jag tog mig upp, tog tablett och gick och la mig igen. När sambon gick bad jag honom att ringa när de kört klart eftersom jag trodde att jag då skulle vara pigg nog att äta mat med dem. När han ringde hade jag inte vaknat ännu. Jag slog igång telefonen kanske tio minuter efter det att han ringde. Jag var bara uppe för att ta ytterligare en tablett. Sen var det bara ner i sängen igen och jag vaknade först när sambon kom hem för att byta kläder inför den fest han skulle på. Jag fick lite pasta och satte mig i soffan. Där satt jag sen i några timmar innan det var dags att sova igen. I morse vaknade jag och det kändes som om någon använt mitt huvud att spela baseball med. Hela dagen har det tagit på krafterna att lyckas sätta samman ord till meningar för att kunna tala och framförallt att göra det samtidigt som jag gått!

Jag avskyr, som kanske är ganska självklart, att ha så ont i huvudet att jag knappt kan andas. Jag ligger där och jag har förstått att jag har tur som kan somna som jag kan när jag har ont men en av de saker jag avskyr mest (förutom att ha ont) är att jag blir så groggig. Det är inte bara dagen med huvudvärk som försvinner utan även dagen efter. Idag skulle vi ha gått på inredningsmässa och lite sånt men det gick inte. Jag missade ju dessutom gårdagens go cart. Jag kommer antagligen dessutom att vara lite lätt groggig i morgon. Bakfull utan det roliga! Blä.
Nä, nu ska jag titta på Top model, det är ungefär så pass intelligent jag klara av att vara just nu.

Inga kommentarer: