tisdag 20 oktober 2009

Happy klapp

Happy klapp är ett uttryck jag använder mig av för att beskriva de fromhetstraditioner som finns i vårt avlånga land och vår värld som kanske koncentrera sig mest på att inte se det jobbiga i livet. Det finns de som bara vill höra glada och pigga budskap samtidigt som det inte är bra att må dåligt eller misslyckas. Nå. Jag har som ni kanske anar en viss avighet gentemot denna sorts fromhetstradition.
Men men. Just nu är jag VERKLIGEN inte happy clapp. Jag känner mig vresig, kinkig och har ont lite överallt. Jag är tydligen allergisk mot församlingen(!) eller kanske snarare de hus de befinner sig i. Mutter. Idag gick det så pass långt att jag var tvungen att åka hem eftersom min astma fick det att kännas som om någon sparkat mig i bröstet. Bah! Efter att ha legat i fine sambons knä och sovit en stund kändes det mycket bättre. När jag väl vaknade till liv igen så började jag rensa. Eftersom vi ska flytta snart (hjälp) så är det verkligen dags att rensa. Idag försvann en massa skor till sopen och dessutom försvann en hel del kläder till diakoniverksamheten i församlingen och de ska också få lite skor. Även om jag inte kan ha saker och ting betyder inte det att inte andra kan använda sakerna. Så där försvann gamla kjolar jag vuxit ur och topar. Men happy clappet fattas fortfarande, men det kanske dyker upp.


Tack alla ni som kommit med glada tillrop och kommentarer efter mitt inlägg om mina mediciner. Tack tack tack! Jag behöver det verkligen nu men det går i alla fall åt rätt håll!

Inga kommentarer: