fredag 19 februari 2010

När är det dags egentligen?

Jag längtar så efter att börja fixa på balkongen. Jag vill köpa blommor och kanske en möbel eller två. Små söta ljuslyktor längtar jag också efter. Problemet är bara att när jag tittar ut genom balkongdörren är båda balkongerna täckta i snö och det känns inte särskilt inbjudande. Jag ser framför mig hur jag så här på fredagarna när jag inte behöver gå upp mitt i natten ska kunna äta min frukost på lilla balkongen och njuta av vår morgonsol. Jag har planer på att ha massa blommor och kanske någon kruka med något ätbart, jordgubbar eller så. Det hela kan tyckas lite underligt när jag verkligen inte har gröna fingrar men jag när dessa drömmar och funderar över om vi kommer att bli av med snön innan jag prästvigs egentligen!

Inga kommentarer: