torsdag 4 februari 2010

Möjligtvis århundradets största

Jag började ju sticka för ett par månader sedan och det har gått sakta framåt. Jag gjorde världens längsta halsduk i födelsedagspresent till lilla S här i höstas och jag har försökt, med betoning på försökt, göra handledsvärmare. Men nu har jag om möjligt gjort århundradets största trekantssjal. Jag fick beskrivningen av lilla S och började på den när vi var på retreat. Garnet och stickorna jag använde fick jag av mamma i julklapp. Hon hade planer på att jag skulle lyckas med bragden att sticka en tröja. Ha! Men jag måste erkänna att jag känner mig mer taggad på eventuella tröjor nu när jag faktiskt lärt mig att öka maskantalet känns inte tröjor fullt så långt borta. Sambon önskar sig en tröja med Musse Pigg eller möjligtvis Dundermusen på men det känns fortfarande väldigt avlägset dock, då måste jag nog veta mer än att öka och minska antalet maskor.

Här är en bild på sagda sjal draperad över vår soffa. Fin va?

1 kommentar:

Theos sa...

Jag gillar soffan... Schalen har jag ju redan sett:P