onsdag 17 februari 2010

Fastan har inletts

Nu har fastan börjat. Jag har avgett lite olika fastelöften till mig själv. Det jag tyvärr tror kommer att bli svårast att hålla är att jag har bestämt mig för att under fastan försöka ha ett öppnare sinnelag. Jag ska inte på en gång se med negativa ögon på de övningar vi gör i skolan som jag personligen inte finner något större intresse i. Det ger mig säkert något i alla fall och jag tror att de på något sätt kan vara nyttiga för mig. Det är så enkelt att snabbt bara klanka ner på det som görs och bidra till den negativa spiralen. För min egen del hamnar jag allt som oftast i "bitterfitteträsket" och där vill jag faktiskt inte vara. Jag vill vara glad och tillmötesgående för det är väl den bilden jag har av den person jag vill vara. Något måste alltså göras och när passar det bättre än under fastan. Bot och bättring heter det ju. Så nu väntar alltså 40 dagar då jag ska försöka hålla ett öppet sinne och prova nya saker utan förbehåll.




Detta gäller dock inte helig dans eftersom Gud då dödar en kattunge. Alltså handlar det inte om mig utan om kattungarnas säkerhet!

Inga kommentarer: