måndag 22 februari 2010

Jag radar upp äcklet!

Kräsmagade läsare ska nog sluta läsa redan nu....
Imorgon ska jag göra en gastroskopi. Jag vill verkligen inte men jag har insett att jag måste. Det håller liksom inte längre att det alltid gör ont i (hmmm vad heter det??) magmunnen (skulle jag tro) och att jag mår illa om jag äter för mycket eller för lite eller om jag försöker mig på att dricka alkohol. Jag är faktiskt löjligt nervös. Jag har hemska bilder framför mig om hur det kommer att bli. Jag ser framför mig hur jag kommer att kaskadkräkas när de tvingar ner dammsugarslangen eller att jag inte kommer att kunna andas. Jag misstänker också stark gråt och att det kommer att klägga igen näsan vilket kommer leda till säker död.... Att jag dessutom inte får äta något eller dricka något i morgon bitti gör inte det hela bättre. Jag vet ju att det inte är för att jag ska kunna kaskadkräkas och för att de ska kunna se bättre vad som händer där nere. För att "lugna ner" mig själv kom jag på att jag ska lista alla andra äckliga saker jag har gjort tidigare i mitt liv.

Ni kräsmagade som kom så här långt, sluta nu!

*Jag har opererat ut en tand ur gomen. Det gjorde kanske inte så ont eftersom jag var drogad (något jag planerar att vara imorgon med) men när de skulle ta bort stygnen använde de en slö och gammal sax och det gjorde ont! En annan effekt av operationen var att jag inte fick äta "vass" mat eftersom det kunde ta sönder hålet och det är sällan bra med luft upp i huvudet....

*Jag har opererat ut två andra tänder, visdomständerna, som satt felvända under en massa kött i munnen. (Gud begåvade mig med alldeles för många tänder på väldigt underliga ställen) Den första som jag opererade ut var ett rent helvete. Bedövningen tog inte och jag trodde verkligen att jag skulle dö. Jag grät mig igenom operationen och skrämde nog slag på tandkirurgen efteråt med min gråt. Till tand nummer två fick jag knark (jag vill ha sånt imorgon, nämnde jag det?) och sjöng mig igenom operationen. Det blev ledmotivet till Bumbibjörnarna.

*Jag har tömt hela blåsan på vätska. Det är ungefär lika trevligt som det låter. Jag hade problem med en massa urinvägsinfektion och fick till slut en remiss för att tömma hela blåsan. Först får man dricka massa sen får man gå till läkaren. Där ligger man i en gynstol och de tömmer blåsan på en med en slang..... Efter det pumpar de in en saltlösning i blåsan som de sedan sköljer ut på samma sätt som första vändan. Efter det får man inte dricka på fyra till fem timmar. Det var verkligen verkligen verkligen inte skönt.

*Jag har varit kräksjuk flera gånger då det har kommit upp ur både mun och näsa och till sist bara varit magvätska och sen efter det bara kräkreflexen utan något med den eftersom magsäcken är helt tom. Det har ju i sin tur lett till värk i njurar och hals och det är väl ungefär det jag befarar imorgon.

Detta är bara ett smakprov på de äckligheter jag har utsatts för och uppenbarligen överlevt. Detta ger mig en förhoppning om att jag kommer att överleva även morgondagen. Det bästa av allt är att så här dags imorgon är allt över!

Som en bön till Gud om att de ska ge mig spännande knark imorgon ger jag er även denna fantastiska sång. Förhoppningsvis framförs den av mig imorgon....

2 kommentarer:

Ögonblink sa...

Jag har också opererat ut tänder från konstiga ställen i munnen - och det är vidrigt! Jag är inte avundsjuk på dig för undersökninge - men det kommer gå jättebra! Tänker på dig och skickar braiga tankar! kram

Cliff Hanger sa...

Gud begåvade dig alltså med tänder som var ett rent helvete att bli av med...

Herrens vägar äro outgrundliga...