tisdag 22 september 2009

Mycket eller ingenting

Just nu händer det väldigt väldigt mycket i livet men samtidigt känns det som om jag har ingenting att skriva. Idag har jag varit hemma från skolan eftersom jag har haft ont i mitt stackars huvud och mått fruktansvärt illa. Det började igår i skolan men ville inte gå över. Jag gick och la mig igår redan vid halv tio tiden och när klockan ringde i morse insåg jag att den inte hade försvunnit. Det var bara att somna om igen och jag vaknade inte förrän tolv på förmiddagen. Jag har legat i soffan mest hela dagen men illamåendet vill inte riktigt försvinna. Huvudvärken är näääääääääääääästan borta men inte illamåendet. Jag dricker grönt te med ingefära och vilar. Hoppas att den försvinner tills imorgon.
I veckan har vi insparksfest med vattentema. Jag har lite problem med vad jag ska klä ut mig till. Jag funderade först på sjöjungfru men det känns som ett stort projekt. Idag pratade sambon och jag om vad jag ska vara. Kanske blåstång. Eller hammarhaj. Funderar även på matros eller pirat. Hmmm..... Ett enklare alternativ är kanske våg med blå klänning och en massa sjalar fast nålade. Sambon och jag ska nog ta oss till Myrorna imorgon och se om jag kan hitta något som kan inspirera mig. Förhoppningsvis hänger en fin sjöjungfrukostym där! Vi får se.

Inga kommentarer: