torsdag 17 september 2009

En sån dag

Oftast när jag skriver så har jag haft en dag som jag kanske inte är så där förskräckligt nöjd med men så är det inte idag. Just nu är jag nöjd. Jag sitter i vardagsrummet, äter kakor och dricker te och jag har precis plockat ut en lax och zucchinipaj ur ugnen som ser helt underbar ut (om än lite sne, ugnen är inte tillräckligt stor). Den ska jag ha som matlåda några av dagarna nästa vecka. Sambon och jag hann umgås lite mer idag innan han gick till jobbet eftersom jag slutade tidigt i skolan och han har dammsugit och fixat persienner. Imorgon behöver jag inte gå upp klockan sex och ska dessutom gå och träna. Ytterligare en sak att vara nöjd med är att benhinneinflammationen blivit betydligt bättre efter det att jag köpte nya skor förra helgen. De kanske inte är de mest modemedvetna skorna men det är goretex och jag får inte ont i benen. Det räcker för mig just nu. (Hör och häpna).
Nästa vecka ser sjukt intensiv ut men rolig. Det är långa dagar och insparksfest och kläddag. Jag ska vara modell för prästskjortor och kaftaner och ser det som en del i min "KBT" för delar av min högkyrklighet. Det ska bli spännande och underligt. Jag ska dessutom spana efter en stola som mamma kan köpa som prästvigningspresent. Hon ville först göra en men vi kom överens om att köpa är bättre för alla inblandade.
Jag har även fått reda på var jag ska vara under min "praktik i samverkan" och jag är mycket nöjd med placeringen. Jag tror att det kan vara en sådan församling som jag skulle vilja jobba i när jag är klar och nu får jag möjlighet att prova och känna efter.
Nu ska jag återgå till mina kakor och en smula skönlitteratur innan jag fördummar mig själv med lite tv.
Puss mina änglar!

2 kommentarer:

Mia sa...

Kan du inte leta dig till mina trakter på nån praktik??? Vi har mycket gott samarbete med SvK, tänk vilket team vi skulle bli :)

Lunkentuss sa...

Hmm. Ekumenik? Det kanske vore något. Men jag är ju inte så bra på det där med landet (alltså allt utanför storstan) Ni får flytta hit!