fredag 25 september 2009

Kaftanfunderingar

Igår var det insparksfest på skolan och undertecknad hade en väldigt trevlig kväll. Jag blev efter ett besök på Myrorna till slut utklädd till pirat. Vi hittade ett par rosa plastbyxor med reptilmönster på först men jag kunde "tyvärr" inte ha dem. Jag var inte den enda piraten i gänget men det gjorde inget. Jag blev i sista stund tvungen att hålla tacktalet eftersom han som skulle göra det blev sjuk på eftermiddagen. Jag tog det lite "flying" och det blev riktigt bra faktiskt. Jag är nöjd! Jag dansade mig svettig för att sedan dela säng med S i varsin sovsäck med nyfunne H på golvet på madrass. H bet S i foten när vi skulle gå och lägga oss och vi uppförde oss som tre fnittriga konfirmander på läger tills vi till slut somnade. Jag är lite trött idag eftersom jag alltid tycker att det är lite svårt att sova när man ska trängas med någon i sängen som jag inte är van vid. Dessutom hotade H med att bita mig i foten om jag gnisslade tänder så högt att han vaknade. Skräck!
Idag var det kläddag på skolan och jag var kaftanmodell. Mest för att utföra lite KBT på mig själv. Det första jag skulle visa var röklin, prästskjorta och stola. Hoppla! Efter jag hade hyperventilerat lite gick det faktiskt bra och jag hade jättekul. Efteråt gick jag runt och kollade på de olika utställarna. Det är så svårt! Vem ska man beställa kaftanen ifrån? Var får man "mest" för pengarna? Jag pratade med några där de verkade jätteflexibla med snitt och foderfärg men efter lite läsning av det finstilta insåg jag att i det ganska höga priset inte ingick tyg. Jaha??? Det fanns en annan tjej där som både S och jag köpte varsin skjorta (eller kanske snarare blus) ifrån. Hon syr också upp kaftaner och finns i gamla hemstan. Det vore ju praktiskt. Hon har inte gjort det så länge så hon kanske inte har så extremt mycket erfarenhet men å andra sidan tror jag att hon är väldigt flexibel och kändes lätt att ha att göra med. Eller ska jag ha en konfektionskaftan? Nej, jag tror inte det. Men GUD så svårt det är! Tur att jag har lång tid att bestämma mig.

Inga kommentarer: