måndag 7 september 2009

Göra slut

Nej nej och lugn, sambon och jag ska inte och har inte gjort slut. Men jag har drömt om det på sistone. Jag gråter i mina drömmar och vaknar med våta kinder. Jag sover dåligt av drömmarna och de får mig även att kanske agera en smula överilat ibland gentemot stackars sambon. Han är så elak i drömmarna. Jag har därför funderat över varför jag drömmer de här hemska drömmarna.
Dels är det nog för att jag är rädd för att förlora honom. Nu när jag hittat kärleken och tryggheten hos honom och med honom vill jag inte förlora honom. Sen handlar det nog även om andra konstiga saker.
Under ett "slutgörande" står man oftast utan kontroll och världen förändras runt omkring en utan att man har särskilt mycket att säga till om. Så är det lite i mitt liv också just nu. Jag känner att jag inte har någon kontroll. Jag är i en ny situation jag inte är van vid. Jag vet hur jag gör för att vara student men det här är annorlunda på något sätt. Jag sätter också punkt för en del av mitt liv. Den del där jag levde i mina böcker på universitetet, nu är det tänkt att jag ska omsätta teori i praktik. Det är lite läskigt.
Ytterligare en orsak är nog att det är höst. Hösten är varje år en påminnelse att det har gått ett till år sedan pappa dog. En separation som håller i sig.
Sambon tröstar dock och kramar och säger att jag inte behöver oroa mig, han är min tills jag tröttnar på honom och det lär jag inte göra!

1 kommentar:

Fru Hanger sa...

Usch va jobbigt vännen! Men jag tror att det är som du skriver. Det är mycket förändringar som sker nu under hösten, klart att själen måste få jobba lite med allt det nya. KRAM!