tisdag 26 maj 2009

Stresshantering

Idag har jag gått en kurs i stresshantering på jobbet. Det började med att en nisse i aikidodräkt började förklara för oss vad aikido är och varför det är så bra för kroppen. Sen skulle han ha oss att djupandas. Där sitter vi, 25 bussförare, i ring och djupandas. Jag har inga problem med att djupandas eftersom det används inom yoga. Det var ganska underhållande att titta på de andra dock. Det är inte helt vanligt för mina kollegor att tänka på såna saker. En del hade väldiga problem med att andas. Jag tänkte för mig själv att snart snart kanske vi kommer till något nytt, men nej. Hela förmiddagen gick åt till att djupandas och slappna av på olika sätt och för honom att visa upp lite halvcoola aikidogrejer. Så jag andades mig igenom förmiddagen och åt sen lunch på företagets bekostnad. Raggmunk var det enda som jag kunde tänka mig att äta av alla de fettdrypande alternativen. Efter lunch andades vi en timme till innan passet var slut. Jag bestämde mig då för att stresshantera på mitt eget sätt, jag stack ut och sprang. En halvtimmes löpning innan det var dags att köra lite buss.
Hmm, jag fick i alla fall gratis lunch och en väldigt lätt arbetsdag.

Inga kommentarer: