torsdag 7 maj 2009

Kvinnlig frigörelse?

När jag satt här hemma och kollade på Oprah när de berättade att en ung tjej i USA försökt (försöker?) sälja sin oskuld till högsbjudande. Det är tydligen inte bara för att få pengar till sin Masters utan även i studiesyfte. Hon vill se hur omvärlden reagerar. Och reagerar gör de.... Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det hela. Hon är ju vuxen, hon har kontrollen och hon gör det för att hon själv vill. Men ändå? Bara tanken på att det finns en massa personer där ute som är villiga att betala för att ta hennes oskuld. Jag vet att Geishorna i Japan gjorde det tidigare (kanske fortfarande) men det känns inte bra. Jag vet att de flesta av oss inte förlorar oskulden i ett rosa fluffigt moln och jag vet att för de flesta av oss är det kanske inte ens en trevlig upplevelse. Jag håller med om att det är bättre att vara 22, bestämma själv och dessutom få betalat för det än att vara 13, full och totalt kontrollös. Men allt däremellan? Jag undrar om det är hit den kvinnliga frigörelsen har kommit och är det verkligen frigörelse?
Plus på den mer humoristiska sidan av det hela; hur kul är det att ha sex med en oskuld i alla fall? Jag skulle då rakt inte betala flera miljoner för det. Det är snarare något jag undvikit i mitt liv!

Inga kommentarer: