söndag 3 maj 2009

En bra helg

Det har verkligen varit en bra helg. Både pojkvännen och jag jobbade valborg och 1:a maj men efter det har jag njutit i massor. I lördags satt jag ute på pojkvännens uteplats och läste i solen. Jag satt där tillräckligt länge för att man ska kunna ana en nyans skillnad på mina axlar. Efter det åkte vi iväg och tittade på amerikansk fotboll. Jag brukade titta på det med pappa när det visades på tv i början av 90-talet och vi var inbitna Washington redskins- fans. Tyvärr kom jag inte ihåg reglerna tillräckligt bra för att kunna förklara för pojkvännen. Roligt var det i alla fall men eftersom det blåste så mycket gick vi hem efter en timme när det var halvlek. Efter det åkte vi in till stan med pojkvännens bästis och kollade Norra Brunn. Det var roligt som sig bör och jag fick en ny oanad beundran för Özz Nuyen. Idag har jag varit lite mindre produktiv. Satt ute igen och läste medan pojkvännen letade efter sin deklaration (den är inte upphittad). Efter ett tag kom syster över, vi lagade mat och kollade hockey. Pojkvännen åkte iväg till jobbet och syster och jag åkte in till stan. Nu är jag alltså tillbaka i min lägenhet igen och äter popcorn och njuter av att inte göra någonting! Mums.

Inga kommentarer: