onsdag 13 maj 2009

Mellan hägg och syrén

Min pappa berättade för mig när jag var liten att förr i tiden så hade skomakarna semester mellan hägg och syrén. En ganska odefinierad tidpunkt. Det är inte lätt att veta när det kan tänkas inträffa eller hur länge den kommer att vara men nu är den här. I alla fall i min del av landet. Själv skulle jag också vilja ta semester men det är inte aktuellt. Jag borde i stället skynda på och bli klar med allt. Snart kommer hemtentan ut i min kurs och uppsatsen borde verkligen verkligen bli klar snarast möjligt. "Enda" problemet med uppsatsen är att handledaren inte svarar på mail eller telefon. Jag vet inte om han kanske har flytt landet. Planen är att jaga rätt på honom så snart jag kan i alla fall, med början i morgon.
I övrigt är i alla fall pojkvännens lägenhet färdigvisad och budgivningen pågår. EXTREMT spännande. Han får sms varje gång någon budar så mina sms är inte så välkomna just nu. Det betyder också att vi snart får flytta ihop. Det känns underbart. Vi måste bara röja lite i min lägenhet nu efter allt röjande i hans....
Jag har också blivit bortkvoterad från en tjänst inom kyrkan jag sökte för sommaren, de ville ha en kille till så i stället blir det till att köra buss. Den underbare pojkvännen tycker (som mig) att det kanske vore skönt för mig att fortsätta jobba 60% under sommaren för att inte känna mig utarbetad och sönderstressad när det (förhoppningsvis) är dags för Uppsala till hösten. Jag kommer ju kunna fortsätta att ta extra pass för att dryga ut inkomsten över sommaren också så det känns som en bra idé.
Jag har kunnat bocka av träff med domkapitlet och ska nästa vecka träffa biskopen samt ha en sista utvärdering av min praktik. Allt rullar alltså på men ändå känns det som om jag inte riktigt vet var jag är på väg eller att jag själv inte hänger med i svängarna.
Ja, ja, snart är jag framme i staden i söder och då får jag äntligen äntligen krama på mina fina vänner som det var alldeles för längesen jag träffade.

Inga kommentarer: