onsdag 29 april 2009

Backa runt hörn

När jag övningskörde hade jag en massa problem med att backa runt hörn. Det ville inte riktigt fungera för mig. Jag förstod inte varför jag var tvungen att lära mig det, hur ofta skulle jag få användning för det??? Samma sak var det med division. Båda sakerna har jag numera förstått vad jag har användning för. På senare år har det varit en hel del andra saker. Jag förstod inte riktigt varför man ska ha matchande krukor eller handdukar. Nu har jag kommit till insikt. Den senaste saken jag verkligen inte hade trott att jag skulle behöva kunna eller göra är att parkera en husvagn. Det borde i och för sig inte vara några problem, de är ju lite mindre än en buss. Men varför behöver jag nu lära mig detta? Jo, pojkvännen och jag ska (förhoppningsvis) på husvagnssemester. Ja, ni läste rätt.... Vi hade tänkt att ta oss till Peace and Love eftersom det är en festival där det faktiskt finns band som vi båda vill se och kanske framförallt Winnerbäck. Problemet är bara att vi är ute i lite dålig tid när det gäller boende och eftersom ingen av oss vill bo i tält och riskera att vakna av att någon ramlar, kissar eller kräks på oss tänkte vi hyra husvagn. Den jag ringde på idag var dock uthyrde så jag har mailat några andra och tagit reda på några telefonnummer så imorgon ska det ringas! Jag har lite svårt att få mitt huvud att fatta detta men det är det värt för att få se Winnerbäck tillsammans med älsklingen.

1 kommentar:

Jon sa...

Min mamma försökte lära mig att backa med släpvagn en gång, men jag var på dåligt humör så det gick inte så bra! ;-)

Angående att backa runt hörn (dock utan släp) så backade jag runt hörnet och sedan spikrakt i ca 50 meter. Efter det tyckte min körinstruktör att vi kunde öva på nåt annat istället! :D