måndag 20 april 2009

Min mamma

Igår fyllde mamma år. Grattis grattis! Min mamma är en av mina idoler även om jag kan bli sjukt irriterad på henne ibland. Min mamma är en stark kvinna fast hon inte tror det. Hon tog sig ur ett väldigt dåligt och våldsamt förhållande med min pappa och dessutom lyckades hon hålla mig utanför det hela. Hon skyddade mig hela tiden. Efter det träffade hon "idioten" som hon tyvärr var tillsammans med i flera år men som hon senare sparkade ut. Nu är hon sedan tio år gift med min styvpappa och det är bra det. Mamma har klarat mer än många kvinnor har men jag tror att de som ser henne tror att hon haft en räkmacka hela livet. Hon är en mästare på diplomati och att se till att alla har det bra. Igår på hennes födelsedagsfest så var det viktigare att alla vi allergiker kan äta maten än något annat. (Laktosfri prinssestårta!!!!)
För ett år sedan fick jag frågan om en idol jag har i verkliga livet och då svarade jag mamma.
Puss mamma och grattis igen!!!!

1 kommentar:

Theresia sa...

Din mamma delar födelsedag med min världens bästa pappa *ler* det var roligt tycker jag, kanske visste det sen innan men kom iaf inte ihåg det :P Puss på dig min vän